Viherkattojen asennuspalvelut

Tervetuloa vihreiden kattojen maailmaan! Erikoistumme ainutlaatuisten vihreiden kattojen suunnitteluun ja asennukseen, tarjoten ekologisesti kestäviä ratkaisuja kotiisi. Kokemuksemme puurakentamisesta laajenee innovatiivisiin vihreän katon lähestymistapoihin, varmistaen sinulle paitsi kauniin myös energiatehokkaan suojan kotiisi. Tehdään yhdessä kattostasi paitsi tyylikäs, myös ympäristöystävällinen!

Pyydä tarjous

Ota yhteyttä tämän lomakkeen kautta, niin osallistumme projektiisi.

Kiitoksia!

Mistä viherkatto koostuu?

Viherkatot ovat innovatiivisia ratkaisuja, jotka koostuvat useista kerroksista.

Tyypillisesti viherkaton rakenne alkaa vedeneristyskerroksesta, joka suojaa rakennusta kosteudelta (Aluskate ja päällyshuopa). Sen päällä on juurilta suojaava kerros eli suodatinkangas, joka estää juurten ja mullan sekoittumisen vedeneristykseen. Sitten on viemärikerros ja vedenpitävämatto. Seuraava kerros sisältää kasvualustan eli maan, jossa kasvit kasvavat.

Maksaruohokatto on yksi yleisimmistä viherkattojen tyypeistä, jossa kasvatetaan erityisesti mehikasveja, kuten maksaruohoja, joilla on vähäinen veden tarve ja jotka sopeutuvat hyvin katon olosuhteisiin. Tärkeänä osana viherkattoa ovat myös katon rakenteet, jotka tukevat koko järjestelmää ja varmistavat sen kestävyyden.

Viherkattojen monikerroksinen rakenne ja kasvillisuus tarjoavat monia etuja, kuten ympäristönsuojelua, energiansäästöä ja kaupunkiympäristön viihtyisyyden parantamista.

Mistä viherkatto koostuu?