Information om oss

Vårt specialområde är installation och underhåll av ett grönt tak av sedum eller levermos. Vi ligger bekvämt mellan Helsingfors och Åbo. Vi kommer bra överens med privatkunder, vi har erfarenhet av att arbeta på stugortak. Däremot arbetar vi med stora byggföretag, vi möter hög företagsstandard.

Vi

Hej och välkommen. Här skriver vi om oss själva och vad som skrivs om oss.

Remppatori badge.png
IMG_20220803_124946.jpg

Diimi Plekhanov

Förman

Jag är ekolog till yrke och utbildning. Detta ger mig en stor lust att göra vanliga tak till gröna mattor, där insekter och fåglar mår så bra. Och folk gläds åt de blommande mattorna på taket.

...ELY-keskuksen rahoittamassa projektissa Ängsblommor i Raseborg - Luonnonkukkien Raasepori. Projektissa Dmitrii laati Arcgis-karttaohjelmalla useita karttoja vieraslajiesiintymistä eri puolilla kaupunkia. Kartat olivat suureksi hyödyksi hankkeelle, jonka tavoitteena oli vieraslajeja torjumalla tehdä tilaa alueen luontaisille kasvilajeille. Dmitrii teki työnsä erinomaisesti ja hänen laatimansa kartat ovat olleet merkittäviä tietolähteitä myös seuraavien vuosien jatkohankkeissa.

Kaisa Kauranen, ympäristösuunnittelija, Suomen luonnonsuojeluliiton Uudenmaan piiri

"...I projektet Ängsblommor i Raseborg - Luononkukkien Raasepori - Luononkukkien Raasepori, finansierat av ELY Center. I projektet utarbetade Dmitrii flera kartor över förekomsten av främmande arter i olika delar av staden med kartprogrammet Arcgis. kartor var till stor nytta för projektet, vars mål var att bekämpa främmande arter för att ge plats åt områdets naturliga växtarter.Dmitrii gjorde sitt jobb utmärkt och de kartor han utarbetade har varit viktiga informationskällor i uppföljningsprojekten av även följande år."